Utomlands <3 och MASSA pris skillnader :O :( [ tömmer plånboken totalt ]

Varför höjer dom priserna på alla varor ? De är ju helt sjukt !! Jag köpte ett stor pack välling förut jag tror de vägde 1kg eller ngt sådant !! Jag köpte de för 59 kronor tror jag (?) Och idag skulle jag köpa 1kg igen , men gissa vad de kosta ?
89 kr , asså jag fattar inte ! 90 spenn är kanske inte så mkt ! men ändå, 30 kronor i skillnad ! De är VÄLDIGT mycket , eftersom när jag köpte välling paketet för ca 60 kr förut så kan jag nu meddela att de var ca 2-3 månader sedan !!
Så för min plombok är de mycket ! Men bort från de till nu i de så kallade verkliga livet ,
Ville berätta hur vårt liv egentligen ser ut på en vanlig måndag [ Exempelvis ]

Vakna !
Frukost
Dagis
Leker lite på dagis !
Mamma hämtar 16.00 ,
kommer hem
Äter lite middag
Mamma diskar !
Myser lite framför bolibompa
Alma&Alice lägger huvudet på en varsin
kudde och sussar såååå söött !

Mamma får lite BF !

Mamma gör ärenden på datorn !

Mamma går och lägger sig !

De är just precis så de går till i vårt liv, om man bortser från alla mammas ( mina ) rök pauser titt som tätt och alla tellefon samtal vi får av nära och kära och om man bortser från barnvakter och vänner, och om man bortser från barnkalas, och om man bortser från promenader och fester då folk fyller jämt OCH då man bortser från när Alice&Alma är hos deras pappa ! När kidzen är hos pappa hörs vi miiiinst  3 ggr i veckan via tellefon och så träffas vi ju 1 gång i veckan då jag kanske lämnar ngt såsom ett par vantar till Alma ? Ett par gummi stövlar till Alice ?
Amen allafall, lite sådant ! Sen unnar jag mig såklart Spa, fester och dating medans barnen har de underbart med deras pappa ! Jag menar, alla som har ungar har väll rätt till Barn fritt [ BF ] så tycker jag allafall ! Och jag kanske vill träffa mina vänner trots att jag har barnen så är dom också välkommna ju !! Vi gör exta roliga saker när jag har ungarna ! Ungarna ska väll inte ha tråkigt ? ;) Ibland är barnen utomlands med din pappa ! Dom ska faktiskt utomlands på torsdag med sin pappa , då drar dom till Grekland och ska bränna upp sig :D Självklart ska jag ta me alvedoner,näs spray, hudkräm, tvåler , toffsar och någon form av sol hattar, så nojjig är jag ;) Men jag hoppas ändå att ungarna ska slippa andvända Alvedoner,Huvudvärkstabletter,hostmedeciner och Näs Spray , men liksom , Ifall att ;)
Men jag är säker på att Johan ( pappa ) kommer klara de fin fint <3
Han är VÄLDIGT underbar både mot barnen och mig ! de är väldigt bra trots att vi bor på skjilda håll och inte är förälskade!
Men hörni ! Nu ska jag ju mysa lite vid tv':n med kidzen, så ses vi nog ikväll :)
Anna kommer förbi vid 20:00 tiden så vi kan prata lite och dricka en kopp kaffe
Ett så kallat kvällsfika, ÅÅåååh ! Så mysiiiiiiigt !!

Ses ikväll eller imorrn då jag förmodligen blir hemma med min prinsessa Alice !

Kram kram <3333 xP :)

Kommentarer
Postat av: Beckman

Hoppas du får en fortsatt bra dag :)

kolla gärna in på min blogg me http://beckmansbruk.blogg.se är en kille som skriver om livet och vad som händer där mkt bilder och även dagens outfit :)

2009-05-24 @ 20:08:41
URL: http://beckmansbruk.blogg.se/
Postat av: Kadri

Sv. Det med bra vagn är väldigt svårt. Många vagnar är väldigt dyra, men bra. När det gäller dagis då är dagispersonal alltid inte så bra o ta hand om sakerna. De lämnar vagnarna ute i regn o snö, vagnarna kan bli stulna etc..

Jag skulle inte köpa en ny till dagis. På Tradera hittar man ofta billiga vagnar och på blocket.

Om du vill köpa en tvillingvagn och åker buss då måste man ju tänka på det också. Inte alltid lätt med dörrar å så.

Jag har gjort misstaget o köpt en vagn som har små hjul framme o stora bak. Väldigt svårt o komma upp i bussen och i affärerna. Bor man på landet då är vagn med större hjul bättre.

En kompis till mig köpte en ny vagn på Tradera för 700 kr. Hon är super nöjd. Jag själv har haft massor med olika vagnar.Sämst var teutonia. Just nu har vi en från ellos. Hjulen är inte perfekta, men man kan ändra hur man lägger ligg/sitt delen. Man kan ha barnet o åka vilken håll man vill. Väldigt svårt o hitta annars. Babyproffsen hade inga såna vagnar alls förra året.



Lycka till. Hoppas du hittar en bra vagn.





2009-05-25 @ 09:01:12
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0